Geplaatst op 16 nov 2019
Poppenkastverhalen

Beste ouders,

We maakten deze week uiteindelijk verschillende kortverhalen. We deden dit met verteldobbelstenen en door telkens onszelf de volgende 3 vragen te stellen: wie doet mee in het verhaal? Waar speelt het verhaal zich af? Wat gebeurt er in het verhaal? Er kwamen heel veel leuke ideeën tevoorschijn, veel fantasie, … De verhalenbundels zijn vanaf volgende week te vinden in onze boekenkast. Kom er voor school of na school zeker eens een kijkje in nemen, de kleuters hebben er hun werk van gemaakt!

We kwamen niet toe aan de poppenkastverhalen, maar er werd wel onder elkaar wat poppenkast gespeeld… De kinderen vonden dit heel fijn… dus… ja hoor, we gaan een hele week rond poppenkast werken. We maken eigen scenario’s, oefenen op het gebruik van een handpop, maken ons eigen decor, houden veel showmomenten, …

En er komen heel wat mama’s en papa’s voorlezen in de klas, bedankt hiervoor!

Groetjes,

Juf Anaïs

"Ieder kind is een kunstenaar. De moeilijkheid is een te blijven als je groot wordt."

- Pablo Picasso