Papegaai Geeloog blijft interessant

Geplaatst op 18 sep 2021
Papegaai Geeloog blijft interessant

De papegaaien weten nu heel wat over papegaaien! Waar ze wonen, hoe ze eruit zien, waarom ze hun snavel zo scherp kunnen houden (door die te pikken op de schelp van een inktvis natuurlijk!), wat ze graag eten, dat ze heel oud worden, dat ze de enige vogelsoort zijn die kunnen eten met hun poten, dat ze bij de geboorte kaal zijn, … Het versje dat we deze week geleerd hebben, helpt ook wel met het onthouden van de verschillende weetjes!

Jouw kleuren lijken wel een regenboog en je hebt een gekke bek.

Je kijkt me aan met gele, felle oog

en je praat dat klinkt heel gek.

Je bent de enige vogel die kan eten met zijn poten.

Zaden, fruit en noten.

Zijn ze te hard dan kraak je ze met je kromme snavel, jouw grote vogelbek.

Ja, Papegaai Geeloog,

Wij vinden jou echt té gek!

Juf Alisha liet hen dan weer kennismaken met een Papegaai Geeloog en Luki spelletje op de tablet.

De papegaaien vinden het wel interessant en het lijkt wel of we nog heel wat weetjes kunnen opzoeken in een van onze vogelboeken… Daarom breien we er nog een weekje aan. We knutselen nog wat andere soorten papegaaien, spelen het spelletje kleine vogel - grote honger, maken papegaaien van strijkkralen, tekenen papegaaien met houtskool, maken kennis met de methode ‘Krullenbol’ (voorbereidend schrijven), leren de handpoppen Cas en Lisa nog beter kennen en smullen nog van heerlijke pindakaasmueslirepen, want dat is er nog niet van gekomen… en Papegaaitje Luki mag weer gaan logeren, deze keer op dinsdag bij feestvarken Tilda!

Afgelopen woensdag startte de week van de mobiliteit, we gaan volgende week wat oefenen op de verkeersregels én op dinsdag 21/9 mogen de papegaaien hun fiets/step meenemen naar school, want meester Lorenzo zorgt in de turnles voor een heus fietsparcours en wie weet wil ik ook wel eens kijken naar de fiets- en steptechnieken van de klas!

Denken jullie nog aan de turnpantoffels en een zakdoekendoos?

"Ieder kind is een kunstenaar. De moeilijkheid is een te blijven als je groot wordt."

- Pablo Picasso