Geplaatst op 27 sep 2021
Leef je dromen!

Papegaai Geeloog kent voor ons geen geheimen meer! Alle belangrijke papegaaienweetjes zijn gekend, onze hele klas hangt vol met allerlei prachtige, geknutselde papegaaien, we ‘krulden’ erop los met krullenbol, we rolden ons door een te gek fietsenparcours, we smulden van heerlijke appelcakejes van Tilda de jarige, brachten op vrijdag tijd door in een andere kleuterklas, gingen zonder de juf op het podium staan tijdens het forum om ons Papegaai Geeloog versje op te zeggen (met succes!) en ons nieuwe vriendje Reis voelt zich al helemaal thuis in onze klas, uiteraard dankzij al die o zo lieve papegaaitjes!

Soms vertellen kleuters me wel eens dat ze niet goed hebben geslapen, dat ze een enge droom hadden, … wij gaan ermee aan de slag! We leren nachtmerries wegjagen, durven er open over praten, knutselen een schimmenspel van echte nachtdieren, zetten ons gevoel bij een nachtmerrie of leuke droom op papier, stoppen de nachtmerries voortaan in onze zelfgemaakte droompot, blazen met rietjes en toververf nog een eigen te gek monster, luisteren naar verschillende leuke droomverhalen, vieren feest voor papegaaitje Hobbes en houden een klein pyjamafeestje in onze klas!

Woensdag 29 september: facultatieve verlofdag = geen school & geen opvang!

Op vrijdag mag je kleuter in zijn pyjama naar school komen voor ons te gek pyjamafeestje, joepie!

Elke dag van de week mag je kleuter zijn trouwe knuffel meenemen, we doen er allerlei spelletjes mee en die mag uiteraard ook niet ontbreken op ons pyjamafeestje op vrijdag!

"Ieder kind is een kunstenaar. De moeilijkheid is een te blijven als je groot wordt."

- Pablo Picasso