samen verder wennen

Geplaatst op 12 sep 2020
samen verder wennen

Lieve ouders

Hoe fijn om nu al twee weken samen te zijn! We hebben er opnieuw een hele fijne week opzitten! Deze week namen we de tijd om samen verder te wennen aan de klas, de structuur, de regels en de afspraken en aan elkaar!

Op maandag vierden we de verjaardagen van Lars, Lina en Dina! Zij waren jarig op 14 augustus! Dikke proficiat vriendjes met jullie 3 jaar! We kregen lekkere appels van Idris en Hobbes en daarmee maakten we – samen met de klas van juf Karen – lekkere appelmoes! Dat was een heus smulfestijn in onze klassen! Dankjewel voor de appels!

We gingen voor de eerste keer aan de slag met schaar en papier en mochten stukjes knippen van het papier.  Niet altijd even makkelijk om een schaartje goed vast te houden ermee te knippen, maar we gaven niet op en deden goed ons best!

Hoe zie ik eruit? Dat was een vraagje die de juf ons stelde. We keken naar onszelf in de spiegel en beschreven onze kleur van onze haren, onze ogen, toonden waar onze neus en oren stonden, …
Daarna mochten we onszelf tekenen op papier! We moesten goed nadenken en deden dit allemaal heel fijn!

Vrijdagnamiddag mochten we ook KLASOVERSCHRIJDEND spelen met de andere jongste kleuters. Hoe fijn om te zien hoe nieuwe, voorzichtige contacten worden gemaakt en hoe hard de kinderen ervan genoten hebben.

Op vrijdag hadden we voor de eerste keer een coronaproof forum voor onze kleuters. De allereerste keer helemaal vooraan op het podium … samen een liedje zingen met de kindjes van juf Karen. Luidkeels 1 2 3 4 hoedje van, hoedje van, 1 2 3 4 hoedje van papier!   Ze hebben dat fantastisch goed en mooi gedaan. ALLEMAAL!

Volgende week gaan we praten over onze familie en leren we elkaars familie een beetje beter kennen.   MEEBRENGEN! EEN FOTO/ FOTO'S van jouw gezin

Veel liefs, juf Maité

Welkom bij JK B - Giete!!

Volg hier onze avonturen van in de klas.

We zijn een een diverse klas en vinden het belangrijk dat je jezelf kan zijn.

Want jezelf kunnen zijn is het fijnste dat er is!

xoxo