Geplaatst op 3 okt 2021
Papier en karton
Hier zijn we weer met onze wekelijkse post!
Wij gingen deze week van start met karton en papier; we scheurden kranten en tijdschriften en plakten deze op een groot blad papier of op een kartonnen doos. Ook eierdozen en kartonnen rolletjes werden versierd.
We ontdekten verschillende soorten papier; tekenpapier, hard karton, zacht karton, inpakpapier, crepe-papier, krantenpapier,...
Jullie kleuters vonden de grote dozen super leuk; erin gaan zitten, torens bouwen,... alles kwam aan bod. De verbeelding van sommige kleuters was eindeloos!
Kunst maken met verf en proppen krantenpapier was ook een groot succes. We gebruikten de herfstkleuren zodat we hierop kunnen verder bouwen naar ons thema 'Herfst'.
De knuffels werden vrijdag verstopt in de grote en kleine dozen, of er werd een bed gemaakt want de knuffels waren heel moe van het spelen.
Ook onze zelfgemaakte appelmoes viel in de smaak!

Volgende week: Wij gaan verder met ons thema papier en karton en introduceren ook de herfst. Ga je volgende week nog op wandel dan mogen jullie kastanjes (met of zonder bolster), dennenappels, beukennootjes, blaadjes,... meebrengen naar de klas.

Dinsdag gingen wij ook van start met Krullenbol. Deze eerste kennismakingsles ging samen met de kleuters van juf Karen door. Nu dinsdag zal het doorgaan in onze klas en de week erna bij juf karen.
Zo zullen jullie kleuters een 2-wekelijks aanbod krijgen van Krullenbol.
Wat is Krullenbol? Dit is een methode voorbereidend schrijven dat gegeven wordt door juf Alisha en doorgaat in al onze kleuterklassen. Dit jaar ook voor onze jongste kleuters!
Meer infohttps://www.youtube.com/watch?v=ekXOEOa1B6g
?

Nog belangrijke mededelingen.
- Woensdag 06/10 is er geen school, wel opvang. --> jullie hebben hierover een mail gekregen waar je kan inschrijven. Dit kan nog tot dinsdag 5 oktober. Na 13u is dit niet meer mogelijk!
- We merkten de laatste dagen dat er veel kinderen 's morgens te laat toekomen. Dit gaat ten koste van de onderwijstijd. Mogen wij vragen om tussen 8u40 en ten laatste 8u50 toe te komen aan onze deur
- Vanaf volgende week zullen enkel de jongste kleuters  nog een middagdutje kunnen doen. We hebben helaas niet genoeg plaats en bedjes meer om iedereen te laten slapen.
Gelieve hier ook rekening mee te houden tijdens het weekend. Regelmaat, structuur en voldoende rust komt enkel ten goede aan je kind. Een uitgerust en opgewekt kind maakt de maandag zo veel aangenamer. Heb je hierbij nog vragen of bedenkingen, dan mag je me zeker aanspreken.
- Binnenkort starten wij ook met niveau-groepjes tussen JK Karen en onze klas. Deze groepjes werden door ons samengesteld waarbij ieder groepje een ander hoofddoel heeft. Er zal ingezet worden op taal, zelfstandig aanbod, uitdagende werkjes,...
Dit is beslist in functie van de kinderen door juf Alisha (zorgjuf), Wim (directeur), juf Roselien (zorgcoördinator) , juf Karen en mezelf.
- Wij kiezen binnen onze school voor een stuk fruit in de voormiddag en een koek in de namiddag. Mogen wij vragen om geen chocolade mee te geven! Nootjes, een rijst/maïskoek, een extra stuk fruit, koekjes zonder chocolade, ... zijn enkele alternatieven. Dit is een regel die in de hele school wordt toegepast.

Volgende week is het:' De week van de mooie tanden.' Jullie kleuter mag maandag een tandenborstel, bekertje en tandpasta meebrengen. Vergeet de naam er niet op te zetten!

Welkom bij JK B - Giete!!

Volg hier onze avonturen van in de klas.

We zijn een een diverse klas en vinden het belangrijk dat je jezelf kan zijn.

Want jezelf kunnen zijn is het fijnste dat er is!

xoxo