Veilig oversteken in 7 stappen

Geplaatst op 25 mei 2019
Veilig oversteken in 7 stappen

themabriefje : “ Veilig oversteken in 7 stappen “

Beste ouders,

Met verkeersopvoeding kan je niet vroeg genoeg beginnen.

We hebben in 7 stappen geleerd hoe we veilig op het zebrapad kunnen oversteken.

Eerst via posters, daarna maquette en speelgoedmannetjes en zelf ontworpen stratenplan. Zie website… onze plakband/tape is nu wel op ;0).

In de juiste richting kijken en bewegen is nog helemaal niet evident voor deze leeftijd.  Daarom trachten we via een dansje “ Toedeloe cha, cha, cha “  links en rechts verder in te oefenen.

Deze klas bouwt heel graag ... ze vinden een manier om de voetgangers meer ruimte te geven . Namelijk een spoorweg “ in de lucht” … een hele evenwichtsoefening.

De dorpsschool “ De Boomhut “ gaan bezoeken … zal niet doorgaan.

Blijkt dat we minstens 5 uur onderweg zijn met het openbaar vervoer heen en terug ( vinden we te lang voor één dag). Maar zoals elk jaar gaan we  in juni op Natuur2daagse en daar kunnen we het dorpsgevoel gelukkig ook beleven.

De kleuterspeelplaats gaat  “open”,

de opvang voor en na de uren daar weer door bij mooi weer.

Je kan ook je kind afhalen in de klas tussen 15.20 en 15.35 u.

Volgende week staat onze moedertaal in de focus en de week daarna

gaan we het zeker over bloemen hebben… een onderwerp waar Narjisse & Ines graag iets meer over willen leren.

Mvgn juf Nancy

"Kleine kinderen geef je diepe wortels.
Grote kinderen vleugels."

(Chinese spreuk)