Manneken Pis ( mijn lichaam )

Geplaatst op 3 nov 2019
Manneken Pis ( mijn lichaam )

Dag ouders,

Een grote tandenpoetsdag was er zeker nodig in de dierentuin.
Dankzij egel en de directeur komen er weer meer mensen naar de zoo.
Ervoor hing er een zeer vies luchtje! Waardoor ? Vraag maar aan jullie dochter of zoon :0)
Ook de versierde affiches van de kinderen hebben geholpen om het bezoekersaantal in de dierentuin te doen stijgen. Bv. Ben, Hanna hebben “ tandpastaletters “ gerold met plastiek en o.a. Naime en Leon hebben met dikke stiften wilde dieren getekend.
In groepen hebben we het verhaal herverteld met 3D-dieren en zelfgemaakt decor van tandwielen en kapla ( daar is o.a. Matthias sterk in ). Samen hebben we het nagespeeld en Zakaria met de nodige intonatie. Een groepje heeft er een videofilmje van gemaakt.
Dank aan Orion om zijn luiaard mee te brengen
... een dier dat nog ontbreekt in onze speelgoedbak ;0).
Seppe heeft enorm zijn best gedaan tijdens het schrijven van de krokodillentanden
....
Alleen ervoor zorgen dat je niet zelf in je tong bijt ;0).
Ben de Bever leerde ons rappen en Oumar ( die ook jarig was ) assisteerde hem met de gepaste bewegingen.
Er bestaan heel wat moeilijke woorden om al onze lichaamsdelen te benoemen, gelukkig helpt ons “lijf”-lied hierbij. Dankzij massage- ,relaxatie- , turn- en stempeloefeningen ,kunnen we ze ook juist aanduiden.
Een afbeelding van Manneken Pis overtrekken via de lichtbak , hem tekenen met wasco en hem vervaardigen uit een versleten babypop en recyclagemateriaal is gelukt.
Lucy en Adam hadden veel geduld om een haarkrul te plakken en enkel Iclal kreeg het voor mekaar met nagel en hamer
...( ve´e´l te glad zo’n pop). Sevren was goed in het controleren of de spuitbusverf wel degelijk droog was, want de vorig dag lukte dat niet met de plakkaatverf.
Als het van de kinderen afhangt zouden ze nu graag e´e´n zo groot als de klas willen maken die ook kan plassen. Velen hebben een tweede blad beschilderd tijdens het experimenteren met bister.
Heel wat speurneuzen waaronder Mamadou en Raphae¨l vonden Mannken Pis terug in het zoekboek van Ben.
Manneken Pis heeft veel kledij en Ellis zou het liefst zijn voetbaltenue eens passen. Elia was snel tijdens het reactiespel met de speelkaarten.
Sarah ontdekte tijdens het rijmspel 2 betekenissen voor enkel ( in onze vormenlied en lijflied ).
Het forum was een ware afsluiting van dit thema want ze konden het lange lied zingen zonder muziek, prenten en juf !
Na de herfstvakantie gaan we verschillende paddenstoelen onderzoeken . Jeroom, Gabrielle en Sultan hebben in het bos alvast laten zien dat ze ze via een zoekplaat goed herkennen.

van Mali Malak en zijn juffen .0)

"Kleine kinderen geef je diepe wortels.
Grote kinderen vleugels."

(Chinese spreuk)