Kleine muis zoekt een huis

Geplaatst op 19 feb 2019
Kleine muis zoekt een huis

piep.. piep.. pieperdepiep..
                                                    KLEINE MUIS neemt ons deze week mee in haar zoektocht naar
                                                   een HUIS. Ze sjouwt een APPEL mee die
                                                           kleiner en
                                                           kleiner
                                                           wordt..
                                                           Het prachtige boek "Kleine muis zoekt een huis" van

                                                           Petr Horacek stond deze week centraal.
                                                           We leerden het boek en de inhoud op verschillende manieren    
                                                                                kennen! Al spelend, zingend, schilderend, bOuwend, piepend,
                                                                          proevend, klevend, ZOEKEND, v e r s t o p p e n d, tellend, snijdend,..


 


                                   piepiepiep  (Kleine Muis zegt Namasté in muizentaal, wij oefenden dit ook met elkaar!)       

                                   Juf Alisha voelt zich al een beetje beter!
                                   Juf K was héél blij de kinderen terug te zien, aan de knuffels te voelen was dit weerzijds J
                                Farah, Frodo, Oscar en Elizan vonden een appel vertellend tekenen en ontleden fascinerend,
                                de schil, het steeltje (Oscar gebruikte origineel zijn symbool als steel!), de pitjes en het klokhuis.

                                   Ayoub zag overal appels in de klas en wees ernaar

                                   Souleymane zei “souris, c’est muis”

                                   Sam was naar de tandarts geweest woensdag en vertelde daarover

                                   Donderdag hadden er veel kinderen “sandwichkes” mee

                                   Volgens Sam en Mila waren de das en het konijn niet lief in het boek, waarom niet?

                                   Van het animatiefilmpje met de muis en de slapende oude man werd iedereen héél stil

                                   Frodo had een nieuwe lente – pet, we vonden hem allemaal heel mooi

                                   Deze week scheen de zon op onze snoet, dit vonden we heerlijk!

                                   Als de zon schijnt buiten, is het dan altijd warm, en moeten we dan geen jas aan?

                                   Ahmed schilderde een appel naar waarneming, hij keek goed en had aandacht voor het juiste kleurgebruik

                                   We doen vrijdag een super leuke stop-dans op muziek met ons eigen vingermuisje

                                   Waar is muisje?  (Liedje, handen achter je rug!)

                                  

                                   WE ZITTEN DOOR DE VOORRAAD VOCHTIGE DOEKJES HEEN.

                                   WILLEN JULLIE AUB ALLEMAAL NOG EEN PAKJE MEEBRENGEN AUB?
                                   D A N K !

                                  
                                   >> VOLGENDE vrijdag mogen de KLEUTERS VERKLEED naar school komen!

                      

 

                       rode zoenen van jullie juffen              ______ a l i s h a & k a r e n X X X

 

 

terug

Onze klas

“To enter the world of a child (or a cat) the least you must do is sit down on the ground without interrupting the child in whatever he is doing, and wait for him to notice you. It will then be the child who makes contact with you, and you (being older, and I hope not older in vain) with your higher intelligence will be able to understand his needs and his interests, which are by no means confined to the bottle and the potty. He is trying to understand the world he is living in, he is groping his way ahead from one experience to the next, always curious and wanting to know everything.”

Bruno Munari
// uit: Design as Art