Geplaatst op 25 mrt 2019
lentepoets*

Hallo lieve allemaaL*

In onze klas raast er een frisse wind, nu de lente voor de deur staat..
En onze kinderen vragen regelmatig om mee te helpen of om iets te poetsen..
dus..
grOtE LENTe- pOetS komt eraan!

we helpen elkaar, we beleven en
                    experimenteren met poetsmateriaal en zeepsop, kijken naar een stappenplan over schoonmaken,
           samen met juf Alisha en karen leren we hoe we ramen poetsen,
      we ervaren hoe fijn het is om zelf onze melkbekers en soepkommejes af te wassen en af te drogen,
            hoe stempelen met een spos voelt, hoe lekker de poppen ruiken na hun zeepsopbadje,
        hoe we zelf kleurige bellen kunnen blazen,... Onze poetsjuf Meriyam (mama van Ayoub!) komt
        langs om te vertellen en te demonstreren,..

Kortom, alweer een fijne week EN onze klas zal blinken :)

citroenzoen van juf A en k!

1e beeld album // @Banksy, cleaning girl

“To enter the world of a child (or a cat) the least you must do is sit down on the ground without interrupting the child in whatever he is doing, and wait for him to notice you. It will then be the child who makes contact with you, and you (being older, and I hope not older in vain) with your higher intelligence will be able to understand his needs and his interests, which are by no means confined to the bottle and the potty. He is trying to understand the world he is living in, he is groping his way ahead from one experience to the next, always curious and wanting to know everything.”

Bruno Munari
// uit: Design as Art