Geplaatst op 26 sep 2019
Post!

Hallo allemaal,

In deze week is er veel gebeurd!
Juf Alisha mag helaas niet meer werken
van de dokter, volgende week start er reeds een nieuwe juf om het diverse takenpakket van haar over te nemen.
Jullie zullen haar al snel ontmoeten!

De tekening van Elizan beeldt een beetje het volgende uit. De voorbije dagen waren gevuld met veel wind en regen. We gingen onze speeltijd doorbrengen in de turnzaal omdat het te nat was, en dit bracht soms veel wilde kleuters terug naar de klas..
Gelukkig was er de mooie trein van Jerom waarmee we een hele week mochten spelen! Er waren sporen, slagbomen, treintjes die zelf konden rijden,.. Prachtig om de kleuters zo betrokken bezig te zien. Hierbij bekeken we filmpjes, we deden hier ook spelletjes
rond en er werd al eens door de conducteur mèt pet afgeroepen dat de passagiers hun boterhammen mochten halen en opeten..

Ik bracht de herfst ook in de klas, die voorzichtig haar intrede maakt.. De kleuters vinden alles rond mobiliteit nog altijd interessant, dus ik bracht helicoptertjes mee, voor iedereen eentje. De zaden van de esdoorn draaien zo mooi rond als je ze naar beneden laat dwarrelen, dit was een fijn moment om samen even bij stilt te staan!

Komend weekend ben ik van plan om
nieuwe foto’s op de website te plaatsen. Neem zeker een kijkje!
www.sintlukasbasisschool.be
> klassen > JK Alisha en Karen

dikke zoen, juf K*

“To enter the world of a child (or a cat) the least you must do is sit down on the ground without interrupting the child in whatever he is doing, and wait for him to notice you. It will then be the child who makes contact with you, and you (being older, and I hope not older in vain) with your higher intelligence will be able to understand his needs and his interests, which are by no means confined to the bottle and the potty. He is trying to understand the world he is living in, he is groping his way ahead from one experience to the next, always curious and wanting to know everything.”

Bruno Munari
// uit: Design as Art