3e en 4e lj nemen deel aan Cantania

Geplaatst op 1 feb 2020
3e en 4e lj nemen deel aan Cantania

Ons 3e en 4e leerjaar zijn zich volop aan het voorbereiden voor het zang-project Cantania, in samenwerking met Bozar en het Nationaal Orkest van België.

Muziek: Jean-Philippe Collard Neven
Tekst: Laurence Vielle & Charles Ducal
Regie: Vital Schraenen

Kom gratis naar het slotconcert van het internationale muziekproject Cantania in het Paleis voor Schone Kunsten! Honderden Brusselse leerlingen en leerkrachten zullen zingen over de compositie “Schoollopen op straat”. Het verhaal schetst de dag van Theo die op een stakingsdag niet thuisblijft, maar door de stad slentert om te voelen wat er leeft. Tijdens zijn tocht maakt hij kennis met de geluiden van de stad, de angst voor het onbekende, en geniet hij van de nieuwe, onverwachte ontmoetingen die zijn leven verrijken.

Op zaterdag 6 juni 2020 zullen alle leerlingen en leerkrachten van Brussel samenkomen in de Grote Zaal Henry Le Bœuf van BOZAR voor een feestelijk slotconcert in het gezelschap van het Belgian National Orchestra. Een aangenaam en verrijkend muzikaal avontuur, zowel voor de leerkrachten als voor de leerlingen!