Geplaatst op 29 apr 2020

Veilig herstarten vanaf 18 mei:
we werken eraan.

Beste ouder,

Basisscholen kunnen vanaf maandag 18 mei opnieuw starten. Bepaalde leerjaren krijgen dan weer lessen op school. Scholen kunnen kiezen om al te openen op vrijdag 15 mei voor een pilootfase. Dat besliste de Nationale Veiligheidsraad op vrijdag 24 april.

Op dinsdag 28 april werkten de minister van Onderwijs en de sociale partners verdere richtlijnen uit. Zo kunnen scholen nagaan hoe ze veilig en doenbaar kunnen herstarten.

Veilig opnieuw starten: onze school werkt eraan

De veiligheid van onze leerlingen en ons personeel is het belangrijkste. De komende dagen onderzoeken we hoe we veilig kunnen herstarten. We gebruiken daarbij het draaiboek met maatregelen en richtlijnen dat we van de overheid kregen.

We laten je zo snel mogelijk weten:

·       Of we veilig kunnen herstarten.

·       Wanneer we kunnen herstarten.

·       Welke maatregelen we nemen zodat je kind veilig naar school kan.

·       Welke leerjaren opnieuw kunnen starten en wanneer ze lessen op school volgen.

·       Welke leerjaren niet herstarten en hoe zij verder werken.

·       Hoe we de opvang blijven organiseren.

·       Hoe we dit schooljaar verder afronden.

·       Wat dat voor jou en je kind betekent.

Wat kan je nu als ouder doen?

Je kind krijgt zeker tot en met 14 mei nieuwe leerstof via ‘preteaching’. Zo kan je kind blijven leren.

Enkele tips:

·      Blijf in de buurt om vragen te beantwoorden.

·      Wanneer kan je kind werken voor school? Maak samen een plan op.

·      Maak voldoende tijd om te ontspannen, ook voor jezelf.

·      Gaat het moeilijk om thuis te leren? Neem contact op met de klasleraar. Samen kunnen jullie oplossingen bespreken.

We weten dat het niet gemakkelijk is. Je doet wat je kan, dat is meer dan voldoende.

Meer informatie?

·       Wil je graag meer weten over de heropstart van scholen?

·       Algemene info en veelgestelde vragen: www.info-coronavirus.be