1e proclamatie zesdeklassers

Geplaatst op 29 jun 2018
1e proclamatie zesdeklassers

Hier kan je de speech van meester Wim en de slides terugvinden die we maakten voor onze 1e proclamatie op donderdag 28 juni 2018.

---

Zes jaar geleden bij de start van onze basisschool, droomden juf Ingrid, Jaimie, Winny, Elke, Anne-Sophie en ikzelf van dit moment.

28 juni 2018

De eerste lichting Sint-Lukas basisschool zesdeklassers studeert af! Wauw!

Jullie waren de leerlingen die altijd de eerste klas van een jaar hadden,

Jullie waren de leerlingen die toch niet elk jaar een nieuwe juf hadden, af en toe eens dezelfde juf hoort bij een nieuwe opstartende basisschool.

Sommige onder jullie zijn er reeds bij sinds het prille begin. Andere stroomden druppelsgewijs binnen, een paar in het 2e, 3e, 4e of 5e leerjaar. En ja zelf nog dit schooljaar begon er nog een nieuwe leerling op onze school.

De basisschool met het tweewekelijkse forum, de project2dagen, carnaval vieren, dikketruiendag, natuur2daagse, muzische voorstelling in elkaar dansen en zingen en vele projecten later. Het is allemaal verleden tijd.

Hier en nu maken jullie de sprong naar de volgende stap in jullie nog jonge leven.

De secundaire school wacht jullie vanaf 3 september 2018 op.

Je zal er je weg moeten zoeken, met vertrouwen de grote uitdaging en de nieuwe leerstof aangaan. Veel leren en zonder fouten, nee dat hoeft heus niet.

De humaniora, het klinkt nu nog als een gevaarlijk beest, iets onbekend, maar daar komt zeker verandering in.

Weet dat je altijd welkom bent bij ons, elke schooldag.

Kom eens kijken naar hoeveel rimpels we meer hebben, of we al met een stok wandelen of in een rolstoel zitten.

We gaan jullie hard missen, we gaan nog vaak denken aan jullie. We zeggen wel tot ziens vandaag, maar geen vaarwel.

---

We wensen al onze zesdeklassers het beste toe! Dat ze hun eigen weg zoeken en hun uniek plaatsje in deze wereld vinden.

link naar slides