Geplaatst op 6 sep 2018

Beste ouder

Helaas was er gisteren op onze school tijdens de naschoolse opvang een voorval met een kleuter. Een voorval dat zich in de toekomst niet mag herhalen.

Hiervoor hebben we vandaag in spoed een aantal zaken bekeken en communiceren we hierover. Want de veiligheid van elk kind op onze school is een prioriteit.

De kleuters spelen in de toekomst tijdens de opvang ook op woensdagnamiddag op de kleuterspeelplaats van de A/T blok. Ze zullen in de klas van de jongste kleuters eten in plaats van in de refter.
Op deze manier is er steeds de scheiding met de deur met de hoge klink waar kleuters sowieso niet voorbij kunnen zonder een ouder.

Daarnaast zullen we op woensdagnamiddag tijdens de opvang slechts 1 toegang tot de school hebben. Via de poort langs het secretariaat, de andere poorten blijven dicht.

We denken in ons team verder na waar we meer veiligheid kunnen inbouwen. Dit in relatie met het samenleven met onze humaniora en academie. Hierbij onderzoeken we of er ergens voor oudere kinderen ook een fysieke grens kan zijn.

Bij vragen kan je steeds terecht bij Elke, Evelyn of Wim.

Het Sint-Lukas Basisschool Team

Hier kan je de brief downloaden.