Schone Lucht Acties #filtercaféfiltré

Geplaatst op 24 mei 2018
Schone Lucht Acties #filtercaféfiltré

Sinds maart komen we, net als tientallen andere scholen in Brussel en andere steden, elke vrijdagochtend samen op straat om schone lucht te eisen voor onze kinderen. We hebben optochten gehouden van het Liedtsplein tot de school en hebben voor de schoolpoort gemanifesteerd, om met luide stem onze boodschap over te brengen. We doen dit voor een betere luchtkwaliteit voor iedereen, een veilige doorgang van kinderen en ouders, fietspaden, veilige oversteekplaatsen, snelheidsremmers, een veilig Liedtsplein, kort samengevat, een betere en veiligere stad voor onze kinderen om in te leven en in op te groeien.

Op vrijdag 25 mei en op 15 juni plannen we nog een grote optocht waar we, samen met omringende scholen, buurtbewoners en misschien zelfs politici met luide stem onze boodschap, neen, onze eis! laten horen.

Met hoe meer we zijn, hoe luider we zijn, hoe duidelijk onze boodschap overkomt en onze straat misschien ooit een echte 'Groen'straat wordt!

Houd voor meer informatie de facebookpagina van het oudercomité zeker in de gaten!

Ons oudercomité

Het oudercomité van onze school telt een 15 -tal actieve betrokken ouders.

Dit schooljaar komt het oudercomité normaal maandelijks samen, telkens op een maandag om 20u.

Jaarlijks terugkerende activiteiten van het oudercomité zijn onder andere de organisatie van het Winterfeest, regelmatige werkweekends om de school te verfraaien en Chitchats (babbelmomenten voor ouders op woensdagochtend). Daarnaast worden ook acties van de school ondersteund, zoals de Week van de Mooie tanden.

Wil je als ouder actief meewerken in ons comité neem dan contact met ons op via mail. En check ook zeker regelmatig onze Facebook-pagina!

Volg ons op