Geplaatst op 28 nov 2020
Sintersante dingen

Jullie kleuters hebben afgelopen week heel wat rond vormen gewerkt, zijn op zoek gegaan naar verschillende materialen om eigen vormenmannetjes te maken, hebben zichzelf met houtskool getekend op een achtergrond van jaja, 3 keer raden: zelfgemaakte vormen, in de bouwhoek maakten ze zelf met allerlei materiaal uit onze ‘rare kast’ een glijbaan om gekleurde blokken te sorteren in de juiste gekleurde bekers, een treinspoor zodat de goederentrein zijn goederen kon leveren aan de boten, …

Goed dat ze toch zelf op zoek konden gaan naar deze systemen, want wij gaan met onze klas, om de Sint te helpen met al het snoepgoed en dergelijke te kunnen uitdelen, een pepernotenfabriek maken. Gelukkig zijn er genoeg handige harry’s in de klas en hebben we de afgelopen weken veel geoefend op timmeren, schroeven indraaien, … in onze werkbank, want we gaan dus heel technisch aan de slag gaan voor onze pepernotenfabriek, amai zeg dat wordt een heel karwei!

Naast juf Imane krijgen we deze week nog een stagiaire in de klas, juf Isabelle! Ja, op dinsdag komt juf Isabelle al eens een dagje meedraaien in onze klas en binnen enkele maanden zal zij ook eens een dagje de klas overnemen. De kinderen kijken er alvast naar uit!

We knutselen niet alleen een pepernotenfabriek deze week, maar gaan met juf Imane nog een eigen gekke ‘droomsinterklaas’ maken, kneden pepernotenklei in niet eetbare koekjes, pakken wat speelgoed van onze klas in om de Sint te helpen met cadeautjes uit te delen, want wij hebben eigenlijk niet zo veel speelgoed nodig, knutselen een sintbrief en gaan die posten in een echte postbus, … Kortom een echt sintersant weekje!

Meenemen op donderdag: een extra schoen + cadeautje voor het paard/Sint

"Ieder kind is een kunstenaar. De moeilijkheid is een te blijven als je groot wordt."

- Pablo Picasso